Paladin/pt

From Hearthstone Wiki
Jump to: navigation, search

Sir Uther o Arauto da Luz, representa a classe Paladin icon.pngPaladino em Hearthstone: Heroes of Warcraft.

Uther Lightbringer-f.png

Estratégia e Jogabilidade[edit | edit source]

O Paladino é uma classe equilibrada focada no uso de lacaios fortes e em limitar a habilidade do oponente de usar os seus próprios lacaios. Muitos decks de Paladino contém múltiplos lacaios e feitiços que usam a mecânica de Escudo Divino para evocar lacaios que não podem ser mortos sem ao menos duas tentativas de causar danos. Isto também pode ser combinado com a habilidade Provocar para criar um exército de lacaios extremamente difícil de ser removido. Lacaios com Grito de Guerra e outros efeitos úteis, como o Protetor Argênteo, podem ser revividos se forem mortos enquanto Redenção estiver em jogo para permitir a reutilização destes efeitos.

O poder heroico do Paladino, Reforçar, evoca um lacaio 1/1. Isto pode ser usado juntamente com cartas que funcionam bem com muitos lacaios em campo, como Líder do Raid e Senhor da Guerra Lobo de Gelo.

Consagração é um poderoso feitiço que atinge todo o campo e que fere o herói inimigo e todos os seus lacaios. Ela pode ser jogada após Igualdade para varrer completamente o campo inimigo. Uma estratégia mais arriscada envolve jogar Piromante Selvagem antes de Igualdade, que irá erradicar os lacaios de ambos os lados.

Paladinos também possuem habilidades de auto-cura poderosas como Luz Sagrada e Impor as Mãos que o permitem sobreviver a poderosos golpes dirigidos contra o herói.

Counters[edit | edit source]

  • Cards that change health like Equality will affect a minion through Divine Shield and removal cards like Assassinate will still instantly kill a minion with divine shield.

Paladin Hero Powers[edit | edit source]

Hero Powers are unique abilities, specific to each class. At the beginning of each turn the Hero Power resets so that you can cast it again.

leftcenter

Paladin Spells[edit | edit source]

Spells are abilities that cost mana crystals but do NOT summon minions. Each spell has a unique effect and cost. But be careful using too many spells leaves you vulnerable to your opponents minions.

leftcenterleftcenterleftcenterleftcenterleftcenterleftcenterleftcenter

leftcenterleftcenterleftcenterleftcenterleftcenterleftcenter

All classes can also use spells in their decks. See Spell cards.

Paladin Secrets[edit | edit source]

a Secret is an ability where a card is played face down and a stated effect triggers upon a condition not revealed to the other player, but the other player can see that a card has been played face down. Certain classes have cards that can reveal secrets, such as a Hunters Flare. Currently, secret cards are limited to Mage, Paladin and Hunter class. See Secret Cards.

leftcenterleftcenterleftcenterleftcenter

Paladin Minions[edit | edit source]

All classes can also use minions in their decks which do not have a defined class. See Minion cards.

Paladin Equipment[edit | edit source]

Currently Warriors, Warlocks, Paladins, Rogues, Shamans and Hunters have special equipment cards. See Equipment cards. All equipment has both damage and durability. Each turn you may attack with your character (in this case Uther). The damage dealt varys from weapon to weapon, but unlike minions, weapons lose 1 durability each time you attack. The regular rules of minion combat apply, however your champions health is used if you attack an enemy minion. You can't draw and play Ashebringer itself, because it's not a card from your deck. It will automatically be equipped at your hero's hand as soon as Tirion Fordring goes to graveyard.

Ashebringer.png Light's Justice.png Truesilver Champion.png Sword of Justice.png

Paladin Basic Cards[edit | edit source]

The following cards are obtained for use in a Paladin deck by reaching the following levels as a Paladin:

Level 2 Level 4 Level 6
Truesilver Champion.png Consecration.png Humility.png
Level 8 Level 10
Guardian of Kings.png Blessing of Kings fixed.png